Hogyan lehet maximalizálni a jelöltekkel töltött időt?

Az állásinterjú a pályázó és az interjúztató közötti találkozás, amelynek célja annak értékelése, hogy a pályázó alkalmas-e a munkára. Az állásinterjún kiemelkedő fontosságú, hogy mind a megkérdezett, mind az interjúztató képes legyen kommunikálni egymással. Az az álláskereső, aki képes hatékonyan közvetíteni gondolatait és elképzeléseit, valószínűleg előnyben lesz az interjú során. Ezért döntő fontosságú a jelölt kommunikációs készségeinek értékelése, mielőtt továbblépne a felvételi eljárásban. E készségek értékelésének egyik módja a viselkedési válaszok. A viselkedési válaszok olyan válaszok, amelyeket a jelölt a munkáltatóval és/vagy az állásajánlattal kapcsolatos korábbi információk alapján ad. Az ilyen válaszok akkor tekinthetők viselkedési válasznak, ha pontosan tükrözik a pályázó gondolatmenetét.

A legtöbb állásinterjún feltett kérdés célja, hogy felmérje a jelölt alkalmasságát a munkakör betöltésére. A jelölt alkalmasságának mérésén túl az állásinterjú kérdései a kommunikációs és interperszonális készségeket is mérik. Jellemzően a legtöbb állásinterjú és felvételi körlevél tartalmaz egy listát a standard kérdésekből. Vannak azonban olyan esetek, amikor ezeknek a kérdéseknek nincs értelme, vagy amikor módosítani lehet őket, hogy jobban felmérjék a jelölt alkalmasságát az adott munkakörre.

Az állásinterjúk lefolytatása során az interjúztatónak arra is meg kell kérnie a jelöltet, hogy részletezze a munkatapasztalatában, az iskolai hátterében és az elért eredményeiben rejlő szokatlan körülményeket. Hasonlóképpen a jelöltnek arról is tájékoztatást kell adnia, hogy ezek a tényezők hogyan befolyásolták az általa hozott döntéseket. Az ilyen típusú kérdések, valamint a válaszok típusai a jelölt jellemzésére szolgálnak. Ez segít megérteni a jelölt erősségeit és gyengeségeit, és segít eldönteni, hogy a jelölt megfelelő-e az Ön vállalatának.

  • Ossza meg ezt a posztot